понедељак, 14. новембар 2011.

Ule Bjerke, advokat iz Osla: Ostaću večno u Srbiji

Marko LOPUŠINA | 11. novembar 2011.

Ne odustaje od borbe za istinu o srpskim stradanjima. Na Sajmu predstavio knjigu „Zašto“, odgovor na medijsku kampanju Zapada
Norvežanin u Kosovskoj Mitrovici  

ŠTA je nateralo jednog norveškog penzionera da potroši 50.000 evra lične ušteđevine na istraživanje sudbine srpskog naroda, pitanje je koje sebi postavljaju i Skandinavci, ali i mnogi Srbi. Ule Bjerke, bivši sudija i advokat iz Osla, deset godina je istraživao rat na Balkanu i finansirao izdavanje svoje knjige na norveškom, srpskom i engleskom, koja se zove „Zašto - propaganda i laži o ratovima na Balkanu devedesetih godina“.
- Kada je Nato organizovao medijski napad na Srbe nisam poverovao u laži koje su slate u svet iz Brisela i Vašingtona - objašnjava nam Ule Bjerke, koji je krajem devedesetih odlučio da sam ode na Balkan i upozna Srbe.
Posetio je Srbiju i Republiku Srpsku, Beograd i sela Bratunac i Kravice da na licu mesta upozna strašna stradanja Srba.
NEZNANJE

- OBIČAN čovek u Norveškoj misli da je Kosmet bio vekovima naseljen Albancima, a onda su se pojavili Srbi na tenkovima i krenuli da ubijaju albanski narod. Malo ko zna da se na Kosmetu nalaze pravoslavni hramovi iz 14. ili 15. veka. A to je jasan pokazatelj čija je zemlja Kosovo i Metohija - kaže Ule Bjerke.

- Moji su kod kuće u Oslu bili ozbiljno zabrinuti za mene, da me slučajno Srbi ne zakolju. Posle dolaska u Bratunac i obilaska srpskog groblja 1995. godine javio sam se telefonom porodici u Oslo da kažem ženi i deci: „Svi ljudi sa kojima sam razgovarao su sasvim normalne osobe. Čuo sam priče o stradanjima, koje se ne poklapaju sa lažima Amerike i Evrope“.
Bjerge je više puta dolazio u Republiku Srpsku i sam brojao srpske žrtve i grobove, beležio srpska imena poginulih, kojih nije bilo u zapadnim medijima. Pratio je informacije norveških medija i sve više uviđao da rat prati smišljena propaganda. Posetio je Srbiju posle bombardovanja i bio užasnut posledicama koje su ostavile uranijumske bombe.
- Strašna je sramota za Nato, čije su članice hrišćanske zemlje, da dozvoljava uništavanje pravoslavnih bogomolja i srpske baštine - tvrdi Bjerke.
Posle deset godina istraživanja, Bjerke je napisao knjigu „Zašto“. Ovo delo je prva knjiga koja je u Skandinaviji stala u odbranu srpskog naroda od zapadne propagande.
- Za svoja istraživanja o Srbima i lažima Zapada potrošio sam 40.000 evra svog novca, za štampanje knjige na norveškom još 10.000 evra i za nova putovanja u Srbiju i na Kosmet, još 10.000 evra. Potrošio sam novac, izgubio prijatelje u Skandinaviji, ali sam otkrio istinu - kaže ovaj neobični čovek, koji, inače, piše poeziju.
Opet je došao u Srbiju. Posle promocije srpskog izdanja na Sajmu knjiga, visoki Norvežanin je bio u Kosovskoj Mitrovici i Zvečanu.
- Prvi put sam u životu učinio nešto nelegalno. Ušao sam na Kosmet poput ostalih Srba alternativnim putem, jer preko Jarinja nisam mogao, priča uzbiđeno Ule Bjerke.
Bio je u Zvečanu na barikadama:
- Shvatio sam da se srpski narod na severu Kosmeta bori za svoje pravo da živi u svojoj državi i sa svojim nacionalnim identitetom, a ne da bude pokoren i stavljen pod upravu Albanaca.
Pokazuje svoje fotografije ispod srpske zastave, na mitrovačkom mostu na Ibru i sa šajkačom na glavi. Kaže da će o tome, da Priština želi da Kosmet očisti od Srba, pričati na promocijama svoje knjige po Skandinaviji i Evropi:
- Zadivljen sam snagom Srba na barikadama i molim se za njih i za njihovu decu! Volim vaše ljude i zemlju, i želim, kada umrem da budem sahranjen u Srbiji! To sam ostavio u amanet jednonm svom srpskom prijatelju.
Večernje Novosti

Нема коментара:

Постави коментар