понедељак, 14. новембар 2011.

Не да „тристаћа“ ни за „мерцедес“

СВИЛАЈНАЦ – Зоран Милосављевић, аутомеханичар из села Кушиљево у општини Свилајнац, сам је направио три аутомобила. Према његовим речима, прва кола је направио још 1989. године, када је као млад механичар размишљао да ли је дорастао том изазову.

- Баш волим механику и све око ње. Дуго сам размишљао да ли могу да направим аутомобил. Саветовао сам се са једним старијим професором са Машинског факултета у Крагујевцу, који ми је дао смернице на шта да обратим пажњу, и тако је почело – каже Милосављевић.
За први аутомобил искористио је платформу „фијата 1300″, популарног „тристаћа“.
- Имао сам један мали модел аутомобила из 30-тих година, по коме сам радио. Сам сам правио каросерију од лима, а дрвене украсне делове су ми направили пријатељи. Наравно, све што сам радио морало је да прати стандард, како би аутомобил успешно прошао атест – каже Милосављевић, наводећи да је систем брава на вратима у потпуности стандардизован и по закону.
- После „тристаћа“ кренуо сам на платформи „заставе 101″ да правим двосед, али 90-тих година је била немаштина и материјал је био скуп, па сам на шасију коју сам сам направио поставио преправљену каросерију „стојадина“. То је сада двосед – додаје мајстор Зоја.
Трећи аутомобил који је мајстор Зоја направио, односно преправио, домаће је чедо, „југо“.
- Због посла сам често користио обична возила за превоз делова. Тако сам решио да „југа“ преправим да буде и путнички и теретни аутомобил. Исекао сам и продужио задњи крај и ојачао каросерију, тако да сам задржао два места за седење и добио леп товарни простор позади – прича Милосављевић.
Према речима мајстор Зоје, највише интересовања је било за „тристаћем“, а неки су нудили нови „мерцедес“ у замену, међутим, Зоја је одустао од тога.
- И да сам добио нов ауто, то би до сада већ био истрошен аутомобил, јер бих га користио. Овако је мој аутомобил остао у савршеном стању јер га не возим често – каже он.
Сви аутомобили које је Милосављевић направио су атестирани, али због тешке финансијске ситуације регистрован је само један.
М. Николић
Pravda

Нема коментара:

Постави коментар